Oto nowy Land Rover Defender, czyli połączenie SUV’a i auta terenowego

Oto nowy Land Rover Defender, czyli połączenie SUV’a i auta terenowego

Nowy Defender Land Rovera nie jest zwykłą terenówką, a raczej niesamowitym połączeniem auta terenowego z komfortowym SUV’em. Zaprezentowany podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie pojazd określany jest przez przedstawicieli marki „najsprawniejszym w terenie Land Roverem w historii”.

Przejdźmy od razu do terenowych możliwości Defendera, bo przecież te są tutaj najważniejsze. Platforma nowej terenówki Land Rovera nosi nazwę D7x i oferuje nawet 291 mm prześwitu na maksymalnie uniesionym zawieszeniu – w przypadku słynnego Jeepa Wrangler Rubicon prześwit wynosi 252 mm.

Maksymalna głębokość brodzenia to w tym przypadku 900 mm. Kąt natarcia wynosi z kolei 38 stopni, zaś kąt zejścia – 40 stopni. Co istotne, specjalny układ Terrain Response pozwala kierowcy dostosować Defendera do każdego rodzaju terenu – ułatwi też jazdę w wodzie. Z kolei technologia tzw. niewidzialnej maski ClearSight Ground View pokazuje ukryty obszar bezpośrednio przed przednimi kołami, co jest szczególnie przydatne np. podczas stromych podjazdów czy zjazdów.

Nowa terenówka Land Rovera będzie w stanie pociągnąć przyczepę o masie nawet do 3500 kg. – kierowcę wówczas będzie wspomagać pół autonomiczny system holowania. Co więcej, auto da się maksymalnie obciążyć 900-kilogramowym ładunkiem.

Nowego Defendera można będzie kupić w dwóch wersjach – pięciodrzwiowej 110 oraz trzydrzwiowej 90. Bagażnik tej pierwszej wersji mieści prawie 650 l i 2380 l po złożeniu tylnej kanapy. Ta dłuższa wersja ma też opcję rozłożenia trzeciego rzędu siedzeń, dzięki czemu przemienia się w auto ośmioosobowe.

Ponadto, w nowym Defenderze dostępne będą cztery wersje silników. Najmocniejszy jest ten 3-litrowy, benzynowy motor o mocy 400 KM. W tym przypadku samochód rozpędzi się do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i maksymalnie pojedzie 208 km/h.

Nieco słabszy silnik benzynowy 2.0 wygeneruje moc 300 KM, natomiast z diesli dostępne będą dwa motory 2.0 o mocy 200 i 240 KM. Co istotne, standardem we wszystkich wersjach będzie ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów oraz napęd na cztery koła.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Land Rover Defender z 1983 roku zachwyca po renowacji w portugalskim warsztacie
Klasyczny Land Rover Defender powraca w 70. rocznicę powstania modelu

J.G., LAND ROVER

sznyt tygodnia

najnowsze