Sara Shakeel – to ona stoi za wiralowym zdjęciem brokatowego samolotu. Zobaczcie jej pozostałe prace

Sara Shakeel - to ona stoi za wiralowym zdjęciem brokatowego samolotu. Zobaczcie jej pozostałe prace

Kilka dni temu cały świat zastanawiał się, czy linie lotnicze Emirates naprawdę zdecydowały się na niebywałą ekstrawagancję, ozdabiając jeden ze swoich Boeingów... diamentami. Szybko okazało się jednak, że zdjęcie samolotu stojącego na płycie lotniska i odbijającego od siebie światło zachodzącego na różowo słońca, to efekt przeróbki w wykonaniu artystki Sary Shakeel.

Dzięki swojemu zamiłowaniu do świecących kamieni i brokatu, Shakeel udało się zgromadzić blisko pół miliona obserwatorów na Instagramie. Jej kolaże przedstawiają świat spowity blaskiem kryształów i diamentów, których używa jako medium do pokazania lepszej strony codzienności.

Wszystko zaczęło się, gdy Shakeel zaczął publikować na Instagramie kolaże z hashtagiem #glitterstretchmarks. Chciała w ten sposób zmienić postrzeganie czegoś, co uważane jest za negatywną cechę wyglądu i często przysparza kobietom kompleksów. Zamiast tuszować rozstępy widoczne na zdjęciach kobiet, tak jak to mają w zwyczaju kolorowe magazyny, w swoich pracach podkreślała je złotym kolorem. W ten sposób powstała seria kolaży mówiąca o pozytywnym traktowaniu ciała. Prace Shakeel w ekspresowym tempie zdobyły uwagę użytkowników mediów społecznościowych, a sama artystka stała się wiralową sensacją.

Dziś artystka ma na koncie współpracę z liniami Emirates i marką Swarovski. Ostatnio połączyła siły z luksusową marką Bally, dla której stworzyła kampanię skrojoną specjalnie pod social media. Shakeel sięgnęła do archiwów szwajcarskiej marki, aby odnaleźć intrygujące zdjęcia z kampanii reklamowych z poprzednich dekad. W swoim stylu naniosła na nie kryształowy motyw, który doskonale koresponduje z czarno-białymi fotografiami. Za swoją pracę zdobyła ostatnio nagrodę podczas Glamour Talent Awards w Mediolanie. Trudno uwierzyć, że w wieku 27 lat Sara Shakeel wciąż myślała, że zostanie dentystką, tak jak życzyli sobie tego jej rodzice.

Kampania dla marki Bally
Kampania dla marki Bally

Mieszkająca w Pakistanie artystka, tworzy przyciągające wzrok obrazy za pomocą Photoshopa. Shakeel nie ma formalnego wykształcenia, swój talent odkryła kiedy zaczęła rysować w swoim notatniku. Pierwsza praca, którą dodała na Instagram zebrała 23 polubienia, ale to nie zniechęciło Sary do dalszych eksperymentów z nakładaniem kryształów, brokatu, tęczy i diamentów na budynki i obiekty, które ją inspirują. Shakeel tworzy swój magiczny świat z ogromną wrażliwością. Od krajobrazów przez charakterystyczne budowle po hamburgery i frytki lub parę puszystych kocich łap, Shakeel twierdzi, że każdy stworzony przez nią obraz leczy  jakąś część jej samej.

Zobacz też: 

Notatnik z oryginalnymi szkicami kostiumów z “Gwiezdnych Wojen” może zostać sprzedany za 380 tysięcy dolarów

Kalendarz Pirelli 2019 – Gigi Hadid i Leatitia Casta w filmowych kadrach Alberta Watsona

Nowy rekord na polskim rynku sztuki. Oto najdrożej sprzedane dzieło

źródło: Designboom/autor: A.K

sznyt tygodnia

najnowsze