Zakamuflowane Lamborghini Aventador SVJ z nowym rekordem prędkości na Nürburgring

Zakamuflowane Lamborghini Aventador SVJ z nowym rekordem prędkości na Nürburgring

Aventador SVJ będzie miał swoją premierę w przyszłym miesiącu, ale już teraz miał szansę zaprezentować się publiczności z jak najlepszej strony na kultowym torze w Niemczech.

Jeżeli jeszcze kilka dni temu nie słyszeliście o Lamborghini Aventador SVJ, nie jesteście sami. To dlatego, że najnowszy model w rodzinie włoskich supersamochodów wciąż pokrywa kamuflaż, a w siedzibie firmy w Sant'Agata Bolognese trwają jeszcze ostatnie prace nad designem auta. Włosi zdecydowali się jednak pokazać światu na co stać ich nowego "wściekłego byka" i wypuścili go na tor Nürburgring, gdzie zmiażdżył konkurencję i odebrał rekord Porsche 911 GT2 RS ustanowiony 20 września 2017 roku.

Aventador SVJ pokonał 12,8 mili w historycznym czasie 6 minut 44,97 sekundy. Dla porównania 5 października 2016 roku, inny model Lamborghini, Huracán Performante przejechał ten dystans w czasie 6 minut i 52,01 sekund, a rok później Porsche zadziwiło wynikiem 6 minut i 47,3 sekund. Różnice wydają się niewielkie, jednak w świecie motoryzacji ułamki sekund maja największe znaczenie, dlatego Lambo ma pełne prawo, żeby cieszyć się z odzyskanego tytułu hegemona prędkości.

Za kierownicą Aventadora SVJ usiadł kierowca zespołu Lamborghini, Marco Mapellim, któremu w zaszczycie przypadło testowanie zakrojonych na szeroką skalę innowacji inżynieryjnych zastosowanych w nowym modelu. Wśród innowacyjnych funkcji można wymienić układ sterowania tylnymi kołami, elektroniczną kontrolę stabilności oraz Aerodinamica Lamborghini Attiva 2.0 (ALA). Opatentowany system ALA gwarantuje aktywną aerodynamikę dostarczaną przez przedni spoiler i tylne skrzydło. System obejmuje także klapy, które można aktywować lub dezaktywować w ciągu 500 milisekund, aby odpowiednio zminimalizować przeciąganie lub zoptymalizować docisk.

Nowa wersja dodaje "J" do zaprezentowanej w 2015 roku wersji Aventador SuperVeloce (SV) o mocy 740 koni mechanicznych. Dodatkowa litera pochodzi od słowa "Jota" i nawiązuje do prac Lamborghini rozpoczętych w 1970 roku, których celem było spełnienia wymogów Międzynarodowej Federacji Samochodów (FIA ) regulujących zasady konkurencji. To w zasadzie wszystko co wiemy na temat SVJ. Na resztę informacji pozostaje nam czekać do 24 sierpnia, kiedy to Aventador SVJ zadebiutuje w pełnej krasie podczas wydarzenia motoryzacyjnego The Quail odbywającego się w Północnej Kalifornii.

źródło: AUTOMOBILI LAMBORGHINI S.P.A/ autor: A.K

sznyt tygodnia

najnowsze