Premiera Renault Megane RS Trophy – mocnego hot hatcha z przednim napędem

Premiera Renault Megane RS Trophy - mocnego hot hatcha z przednim napędem

W zeszłym roku, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, pierwszy publiczny debiut zaliczył Renault Megane RS. Jednak już wtedy wszyscy szykowali się na kolejną, bardziej rasową, odmianę tego modelu. Tak też się stało - dziś możemy poznać szczegóły dotyczące nowego Megane RS Trophy, który jest mocnym hot hatchem z przednim napędem.

Nowe Renault Megane RS w standardowej odmianie ma silnik 1,8 turbo o mocy 280 km - w wersji Trophy zwiększono moc do 300 km. Auto potrzebuje zaledwie 5,7 s aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h (o 0,1 s szybciej), a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h (o 5 km/h).

Jeśli chodzi o moment obrotowy to w przypadku skrzyni manualnej wynosi on 400 Nm, ale jeśli zdecydujemy się na 2-sprzegłową skrzynię automatyczną EDC jest to 420 Nm. Zwiększenie tej wartości udało się dzięki zastosowaniu nowatorskich technologii – filtrowi cząstek stałych, nowemu układu wydechowemu (z zaworem regulacji natężenia dźwięku) i turbosprężarce typu twin scroll, wyposażonej w ceramiczne łożyska kulowe.

Wersja Trophy została wyposażona w opcjonalny dla zwykłego RS pakiet Cup, składający się z samoblokującego mechanizmu różnicowego Torsena oraz dwumateriałowej tarczy hamulcowej. W tym pakiecie zastosowano też lżejsze obręcze kół.

Nowe Renault będzie można kupić już pod koniec roku. Jednak na tym nie koniec nowości - wkrótce pojawi się jeszcze mocniejsza i lżejsza wersja Trophy-R, która będzie konkurencją dla Hondy Civic Type R i będzie próbowała pobić jej rekord prędkości na torze Nurburgring.

 

amazon.cartests.net, autor: A.R