Kolejny sukces polskiego designu. HagiBaby wyróżnione podczas European Design Awards

Kolejny sukces polskiego designu. HagiBaby wyróżnione podczas European Design Awards

Podczas finału międzynarodowego konkursu European Design Awards polska firma HagiBaby otrzymała złoto w kategorii opakowań.

Jak ważne jest opakowanie, wie chyba każdy z konsumentów. Jednak zazwyczaj jest ono ściśle skoncentrowane na celu, jakim jest sprzedaż. Dumają nad nim designerzy i marketingowcy, szukając psychologicznych sztuczek by dotrzeć wprost do klientów, mówiąc im “to nas warto kupić”. Niektóre z opakowań zamieniają się w symbole nawet większe niż sam oferowany w środku produkt. Zmiany wyglądu potrafią w takich przypadkach czasem wywołać nawet bojkot wśród klientów.

Jednak istnieją także przykłady na to, że twórcy opakowań niekoniecznie oglądają się na marketingowe trendy, tylko za cel obierają sobie właśnie design. Dla takich opakowań stworzone zostały specjalne kategorie w konkursie European Design Awards. Wybiera się opakowania z podziałem na pięć kategorii: alkohol, jedzenie, produkty dotyczące zdrowia, muzyka i film oraz pozostałe. W tym roku podczas rozdania ED-Awards w Oslo nagroda trafiła do polskich projektantów, którzy zdobyli złoto w kategorii zdrowie i uroda. Warto dodać, że o wyborze decydowali redaktorzy największych magazynów designerskich tj. Etapes, Novum, czy Eye.

HagiBaby zostawiło w tyle holenderskie Veld & Vaas oraz norweskie Klar. Jury zachwyciła polska linia kosmetyków dla dzieci - na pozór proste białe opakowania przyozdobione są delikatnymi rysunkami zwierząt od wieloryba, przez hipopotama, a skończywszy na ptaku kiwi. Obrazki wykonane są w bardzo subtelny sposób, co z pewnością również doceniła komisja.

HagiCosmetics wyróżnia się już od dłuższego czasu na rynku opakowań, co docenia często polska prasa kobieca. Za branding i projekty odpowiada studio Podpunkt. Współpraca tych dwóch firm rozpoczęła się pięć lat temu, w tym czasie wspólnie opracowana została cała identyfikacja oraz niektóre linie kosmetyczne. Prestiżowa nagroda z pewnością doda energii do dalszych działań.

Wracając do samych opakowań. Patrząc na wyróżnione prace, nie tylko w kategorii zdrowia i urody, warto wysnuć tezę, że liczą się nie tylko krzykliwe marketingowe wizje. Kluczem do wyróżnienia się jest przede wszystkim pomysł.

źródło: newpolishdesign.pl/ autor: Kacper Kapsa