Salon samochodowy inny niż wszystkie. Marka Genesis przełamuje schematy

Salon samochodowy inny niż wszystkie. Marka Genesis przełamuje schematy

Design samochodów rzadko idzie w parze z wystrojem salonów samochodowych. Są jednak wyjątki od tej reguły.

Pierwsze skojarzenie z salonem sprzedaży samochodów jest dla wielu niemal takie samo. Hala z przeszklonym frontem, mocno obrandowana i najczęściej w białych barwach. Bez względu na trendy w motoryzacji wystrój raczej nie ulegał zmianom. Nudne hale nie miały wpływu na sprzedaż samochodów, więc tym faktem nikt się szczególnie nie przejmował.

Światełkiem w tunelu może być salon zaprojektowany dla submarki Hyundaia - Genesis. Podobnie jak Lexus, czy Acura marka za zadanie ma sprzedawać samochody z wyższej półki. Designem kieruje więc elegancja. Postanowiono przekuć ten styl także na salon sprzedaży.

Za przygotowanie projektu budynku odpowiedzialne jest studio Amo-OMA. Elegancja ma tu minimalistyczny wygląd - jak zapewniają autorzy, tradycyjny wystrój nie mógł być zastąpiony przez nowoczesną technologię. Bryła budynku w kształcie prostopadłościanu wykończona jest surowym betonem i w odróżnieniu od tradycyjnych salonów nie posiada wcale wielkich okien, a samochody są tu niemal niewidoczne z zewnątrz.

Na ponad 1400 metrach kwadratowych surowego wnętrza kryją się nie tylko samochody. W salonie można odkrywać kolejne pomieszczenia przygotowane w tym samym stonowanym kolorze ze specjalnie dopasowanymi meblami. Poszczególne pokoje przypominają raczej siedzibę nowoczesnego startupu niż salon samochodowych. Jednak taka decyzja ma pozwolić w eleganckiej atmosferze nabywać niesamowite samochody.

Pierwszy salon według tych wytycznych powstał w Seulu, jednak kolejne otwierane już globalnie mają zachować identyczny charakter. Jeśli inne marki pójdą za przykładem Koreańczyków, być może doczekamy się rewolucji na rynku motoryzacyjnym, a salony będą miejscami wyróżniającymi się na tle zwykłych sklepów. Coraz bardziej designerskie auta zasługują na to, by być sprzedawane w ciekawych wnętrzach. Przykład salonu Genesis pokazuje także, że mniej może dać więcej. Każdy, kto go zobaczy zapamięta markę jako symbol elegancji i stylu, a taki w końcu powinien być cel każdego salonu samochodowego.

źródło: Designboom/ autor: Kacper Kapsa

sznyt tygodnia

najnowsze