Hennessey Performance wpompowało dodatkowych 150 KM w Lincolna Navigatora z 2018 roku

Hennessey Performance wpompowało dodatkowych 150 KM w Lincolna Navigatora  z 2018 roku

Kiedy ekipa z teksańskiego warsztatu Hennessey Performance bierze się za tuning, przeróbki i ulepszenia, możecie być pewni dwóch rzeczy: że wpompuje w silnik kilka dodatkowych koni poprawiając osiągi auta do niespotykanych dotąd wyników oraz, że weźmie na warsztat naprawdę ciekawą maszynę. Zwykle jednak Hennessey Performance bierze się za sportowe samochody przeznaczone do szaleństw podczas wyścigów – nie tym razem. Teksańska ekipa wzięła na warsztat ogromnego Lincolna Navigatora 2018.

"Navigator 2018 to światowej klasy, luksusowy SUV, którego imponującą moc i osiągi chcieliśmy przenieść na jeszcze wyższy poziom" – mówi John Hennessey, założyciel i prezes amerykańskiej firmy tuningowej. Ten 8-miejscowy olbrzym o wadze około trzech ton ma w podstawowej wersji 3.5-litrowy silnik V6 o mocy 450 koni mechanicznych. Po opuszczeniu teksańskiego warsztatu jest jeszcze potężniejszy, bo moc silnika wzrasta do 600 KM, co ma bezpośrednie przełożenie na przyśpieszenie i ogólną szybkość pojazdu.

Ulepszona wersja Lincolna Navigatora z 2018 roku rozpędzi się do setki w 4.8 sekundy, co jest lepszym wynikiem o 0.7 sekundy w stosunku do pakietu podstawowego, oraz pokona odcinek o długości ćwierć mili w 12.9 sekundy i rozpędzi się w tym czasie do 172 km/h. Nie są to jednak jedyne zmiany jakie Hennessey Performance wprowadziło w tym SUV’ie.

Zespół odpowiedzialny za projekt chwali się, że poza dodaniem 150 dodatkowych koni mechanicznych, popracował też nad zawieszeniem pojazdu, które po prostu obniżył. Do tego wraz z większą mocą, trzeba było zwiększyć moc zacisków na hamulcach, więc od tej pozy wzmocniony Lincoln Navigator ma sześciotłoczkowe hamulce Brembo, które sprawniej pozwolą na wytrącenie prędkości i zatrzymanie olbrzyma, ważącego (przypomnijmy) 3 tony.

Tę wersję pojazdu będzie jednak ciężko znaleźć na drogach, bo Hennessey Performance planuje wypuścić na rynek zaledwie 200 egzemplarzy udoskonalonego Navigatora. Dla niektórych barierę kupna może też stanowić cena. Podstawowa wersja kosztuje najmarniej 72 tysiące dolarów, ale żeby kupić auto po tuningu należy dopłacić 19 tysięcy. Szczęśliwie ekipa z Hennessey Performance obejmuje 3-letnią gwarancją swoje auta, więc nawet po przejechaniu do 36 tysięcy mil będziemy mogli odwiedzić ich warsztat, jeśli tylko coś się zepsuje.

źródło: Hennessey Performance/ autor: Adam Sawicki