Bose tworzy inteligentne okulary przeciwsłoneczne, które będą szeptać do ucha

Bose tworzy inteligentne okulary przeciwsłoneczne, które będą szeptać do ucha

Producenci inteligentnych okularów opartych na rozszerzonej rzeczywistości skupiali się dotychczas na warstwie wizualnej, co oznacza, że większość informacji jakie takie okulary przetwarzają to obraz, na którym wyświetlane są dodatkowe wiadomości. Mogą to być na przykład powiadomienia, treści z komunikatorów i dane odnośnie otoczenia. Do tej pory z kolei żaden z gigantów technologicznych nie zajął się na dobrą sprawę dźwiękiem, jakby ten aspekt rozszerzonej rzeczywistości był mniej istotny. Bose natomiast zna jego wagę.

– Sądzimy, że audio również można wykorzystać w naprawdę interesujący sposób – mówi Santiago Carvajal, dyrektor ds. elektroniki w Bose, który podczas targów technologicznych SXSW w Teksasie zaprezentował pierwsze okulary przeciwsłoneczne sygnowane przez amerykańskie przedsiębiorstwo znane głównie z produkcji profesjonalnego sprzętu audio i głośników wysokiej jakości chętnie instalowanych w samochodach. Okulary Bose AR wyglądają raczej zwyczajnie i nie różnią się specjalnie niczym od sportowych okularów.

Wydrukowano je natomiast na drukarce 3D oraz wyposażono w głośnik i moduł Bluetooth, dzięki którym okulary nie tylko ochronią nasze oczy przed słońcem, ale także poinformują nas o tym, co dzieje się w otoczeniu. Będą szeptać nam do ucha podczas przechodzenia na drugą stronę ulicy, że po naszej prawej stronie zbliża się samochód lub opowiedzą w czym specjalizuje się lokal, na którym zawiesiliśmy wzrok. To tylko przykłady tego, co okulary Bose AR mają nam zaoferować, bo według zapowiedzi producenta, mogą znacznie więcej.

Na razie jednak technologia opracowana przez amerykańską firmę jest na wczesnym etapie rozwoju, więc możemy spodziewać się, że inżynierowie zatrudnieni przez Bose nadal będą pracować nad jej udoskonaleniem. Potem spróbują zainteresować deweloperów autorskim rozwiązanie i w efekcie stworzą platformę (na wzór sklepu Google Play i App Store), gdzie użytkownicy będą kupować aplikacje kompatybilne ze sprzętem.

Nie wiemy, kiedy gotowy produkt trafi na rynek, ale zgodnie z zapowiedzią firmy, już tego lata Bose wyśle 10 tysięcy par okularów od programistów i producentów sprzętu AR, aby pracowali nad jego udoskonaleniem. Amerykański producent głośników nie jest natomiast jedyną firmą, która pracuje nad okularami do rozszerzonej rzeczywistości. W lutym Intel pochwalił się, że pracuje na inteligentnymi okularami, które wyglądają jak zwykłe okulary korekcyjne.

źródło: CNET/ autor: Adam Sawicki

sznyt tygodnia

najnowsze