ONE to piękny motocykl złożony ze starych części pochodzących z Hondy CB350

ONE to piękny motocykl złożony ze starych części pochodzących z Hondy CB350

Właściciele austriackiego warsztatu Titan Motorcycles przez lata gromadzili przeróżne motocykle. Najczęściej jednak zardzewiałe, nienadające się do użytku maszyny z lat 70’ i 80’, z których później komponowali własne, piękne jednoślady. Gdy do ich warsztatu trafił wrak Hondy CB350, odrestaurowali go i stworzyli niezwykły motocykl o nazwie „ONE”.

Inspiracją do jego stworzenia były motocykle wyścigowe, które pojawiały się na torach w latach 50’ i 70’, a prace nad nim zajęły właścicielom Titan Motorcycles aż dwa lata. – Nigdy nie było mnie stać na motocykl z tamtych czasów, więc rekompensuję sobie ten brak konstruując tę Hondę – mówi Michaela Siebenhofera, współwłaściciel warsztatu jednośladów z Austrii. Prace nad „ONE” zaczęły się od rozebranie klasyka na części i ich wyczyszczenia.

Potem mechanicy zdali sobie sprawę, że większość nowoczesnych motocykli rajdowych ma inne zawieszenie niż Honda CB350. Wymienili więc je na zawieszenie poziome, które odpowiada motocyklom wyścigowym. Zadbali także o surowy design maszyny, co nadaje jej sportowego pazura. Pozbyli się miękkiego siedziska, które zwykle obite jest skórą albo tworzywem sztucznym, i zastąpili je „klockiem” wykonanym z drzewa oliwkowego.

Co prawda, wymienione siedzisko zostało odpowiednio wyprofilowane i wygląda dobrze, ale zastanawiające jest na ile to praktyczne rozwiązanie. Drewno jest przecież twarde i bardziej śliskie niż siedzisko obite skórą. Kolejna rzecz, która zaskakuje to głowica cylindra – został obrócona o 180 stopni. Niemniej „ONE” opiera się także na bardziej konwencjonalnych rozwiązaniach.

Twórcy motocykla wyposażyli go w analogowy prędkościomierz motogadget, podnóżki LSL i reflektor stylizowany na klasyczny EMD. Wszystko to sprawia, że „ONE” prezentuje się świetnie. Nie znamy natomiast ceny maszyny, bo ta dostępna jest tylko przy składaniu zamówienia. W każdym razie nie ma mowy o limitowanej edycji tego motocyklu, więc „ONE” może być Wasz. Możecie też zdecydować się na inny motocykl, który warsztat Titan Motorcycles ma ofercie.

Więcej informacji na stronie producenta.

źródło: Titan Motorcycles/ autor: Adam Sawicki